Rederierne sætter alt, der kan sejle, ind på lukrative øst-vest-ruter: Her er forklaringen

The ships Maersk Denver and Mary Maersk in the port of Algeciras, coming from the Suez Canal.
Mærsk-skibe i den store sydspanske havn Algeciras, frisk fra forsommerens trafikprop i Suez. Flaskehalse gør det attraktivt for rederierne at sætte flere skibe ind på de store øst-vest-ruter. Arkivfoto: Marcos Moreno/Ritzau Scanpix
Virksomheder
Eksklusivt for kunder
04. aug 2021 KL.10:40
Det er ikke kun Mærsk, der tjener store penge på de rekordhøje fragtrater, der er udløst af coronakrisens øgede forbrug og de mange benspænd, der har givet trafikpropper og forstoppelse i godstrafi...

Læs denne artikel
- og alle andre på borsen.dk

Prøv Børsen i en måned for kun

99 kr.

  • Fuld adgang til borsen.dk
  • E-avisen kl. 21 hver dag
  • Aktiekurser i realtid
  • Børsen Weekend i postkassen hver fredag
  • Følg dine investeringer med porteføljer og overvågninger

Abonnementet fortsætter automatisk til 599 kr. om måneden. Der er ingen binding, og du kan til enhver tid opsige til udløb af den forudbetalte periode.